Implantologie

Mocht u een of meer tanden missen, dan is een implantaat, oftewel een kunstwortel een uitstekend alternatief

Implantologie door middel van Lasertechniek.

Wat is een implantaat?

Laserbehandelingen kunnen worden toegepast bij het boren van gaatjes, tandvleesproblemen, kleine chirurgische ingrepen, wortelkanaalbehandelingen, het witter maken van de tanden, het aanpakken van snurkproblemen als ook apneuproblemen. Deze laatste worden uitgevoerd door een arts. Een verdoving is meestal niet nodig. Het implantaat wordt bij het plaatsen gesteriliseerd door middel van laser waardoor de kans op peri-implantitis zeer gering is. Peri-implantitis betekent dat het implantaat afgestoten wordt door ontstekingen. Mocht dit onverhoopt toch gebeuren dan kunnen wij het implantaat door middel van onze uitgebreide laserbehandeling vaak behandelen en hoeft het implantaat niet verwijderd te worden.

Hoe werkt de laserstraal?

De laserstraal verdampt de bacteriën en de ontstoken weefsels in de diepe pockets naast de losgekomen tanden en helpt bij de genezing van het parodontium. Ze kan echter alleen na een behoorlijke verwijdering van plaque en tandsteen worden gebruikt. De laserbehandeling kan dus als aanvullende therapie bij de behandeling van periodontale ziekten na de verwijdering van tandsteen en parodontale curettage worden toegepast.