Gezond tandvlees = gezonde tanden = gezonder lichaam

Parodontologie door middel van Lasertechniek.

Zo werkt de parodontitis behandeling

De laser herkent zelf het tandsteen en beschadigt geen kronen en vullingen. De behandeling kan vaak in één zitting worden uitgevoerd. Verdoven is mogelijk, maar niet noodzakelijk. Door de werking van de laser worden tevens de bacteriën voor een groot deel gedood.
Wanneer de 1e parodontitis behandeling onvoldoende resultaat geeft, kunnen we op een later tijdstip wederom de behandeling met laser herhalen. Daarnaast gebruiken we soms ook handinstrumentarium, zodat de bacteriën in de pockets effectief worden gedood.

Bij zeer ernstige parodontitis kan een operatieve parodontitisbehandeling of antibiotica een oplossing zijn. Als uw mondhygiëne goed is, zal het tandvlees genezen en volledig vasthechten aan de tanden en kiezen. Bloedend tandvlees en mogelijke zwellingen zullen dan ook snel verdwijnen. Door een goede, dagelijkse mondhygiëne kunt u voorkomen dat er opnieuw parodontitis ontstaat. Het  gebruik van tandenstokers is van essentieel belang hierbij omdat de witte bloedlichaampjes gestimuleerd worden om eventuele hernieuwde ontstekingen te onderdrukken. Regelmatige check is meestal wel van belang.

Waarschuwing

Lang niet alle mensen die tandvleesontsteking hebben, krijgen ook parodontitis. Wees echter gewaarschuwd als:

• het tandvlees bloedt bij het tandenpoetsen of het eten van harde dingen, zoals appels;
  • het tandvlees gevoelig of pijnlijk is bij het tandenpoetsen;
  • terugtrekkend tandvlees, waardoor het lijkt of de gebitselementen langer worden;
  • de stand van een of meer tanden vanzelf verandert;
  • gebitselementen los gaan staan;
  • u last hebt van een vieze smaak;
  • u last hebt van een ‘slechte adem’.

Behandeling ontstoken tandvlees

We spreken van parodontitis wanneer het ontstoken tandvlees schade aan het tandvlees of het kaakbot veroorzaakt. Een bekende oorzaak hiervan is dat mensen tandplaque niet goed zelf kunnen verwijderen. In het ergste geval komen tanden en kiezen los te staan waardoor deze uiteindelijk uitvallen. Ontstoken tandvlees genezen? Lichtdentist heeft jarenlange ervaring met tandvlees laseren. Neem contact met receptie@lichtdentist.nl op of bel 033-465 07 12 en maak een afspraak.

Laserbehandeling L.I.C.H.T. Dentist

Wanneer ontstoken tandvlees voor schade zorgt aan het tandvlees of kaakbot spreken wij van parodontitis. Laat ontstoken tandvlees behandelen bij Lichtdentist met een laserbehandeling. Tijdens een laserbehandeling bij Lichtdentist zal tandplaque en tandsteen verwijderd worden. Dankzij een laser is de parodontitis behandeling doeltreffend en bovendien over het algemeen pijnloos. Benieuwd of een laserbehandeling ook voor u geldt? Neem dan contact met ons op en maak een afspraak.