Lasertandheelkunde

Laser behandelingen in de tandheelkunde is een nieuwe behandelvorm, die in Nederland een groeiende belangstelling kent

Tandarts kliniek L.I.C.H.T. is één van de voorlopers in laser tandheelkunde!

Lasertandheelkunde markeert een baanbrekende doorbraak in de hedendaagse mondzorg. Deze methode gebruikt geconcentreerde lichtbundels voor een reeks tandheelkundige procedures, variërend van het behandelen van tandbederf tot het verwijderen van overtollig tandvlees. De behandelingen zijn niet alleen nauwkeurig en efficiënt, maar verminderen ook het ongemak en de hersteltijd aanzienlijk. Bij L.I.C.H.T. Dentist in Amersfoort hebben we deze geavanceerde technologie geïntegreerd om u een ongeëvenaarde zorgervaring te bieden.

Waar wordt laser behandeling toegepast?

Laserbehandelingen kunnen worden toegepast bij het boren van gaatjes, tandvleesproblemen, kleine chirurgische ingrepen, wortelkanaalbehandelingen, het witter maken van de tanden, het aanpakken van snurk- en apneuproblemen. Deze laatste worden uitgevoerd door een arts. Een verdoving is bij lasertandheelkunde meestal niet nodig.

Waarom laser behandelen?

Het voordeel van lasertandheelkunde is dat de tand of kies meer gespaard wordt dan bij boren. Bij boren maakt u altijd meer schade omdat een kies tot wel 900 graden kan worden en bij druk kunnen er gemakkelijk haarscheurtjes ontstaan. Dit is niet het geval bij een behandeling met laser.

Het gebruik van het laserapparaat bij kleine chirurgische ingrepen zorgt voor minder bloedingen. Bovendien heeft de laser een desinfecterende en bacteriedodende werking. Dit is een groot pluspunt bij tandvlees- en wortelkanaalbehandelingen.

Is laser behandeling pijnlijk?

Over het algemeen doet lasertandheelkunde geen pijn, omdat de impulsen van de laser zo zijn afgesteld dat de zenuw de pijn niet registreert. Verder kan laser ingezet worden bij diegenen die uiterst gevoelige tanden hebben en toch graag willen dat de tanden gebleekt worden. De behandeltijd gaat ook van 2 uur naar 1 uur.

Bij lasertandheelkunde hoort u geen vervelende boorgeluiden en u voelt geen trillingen, omdat er geen direct contact met de tand of kies is. Iedere behandelkamer bij onze tandartspraktijk heeft de mogelijkheden om te werken met diverse lasers.

Gevoelige tanden?

De laser bij tandheelkunde kan ook worden ingezet bij gevoelige tanden, in combinatie met tandpasta met fluoride. De tegen tandbederf (cariës) beschermende fluoride wordt door de laserstraal als het ware ingebrand, waardoor de blootliggende zenuwuitlopers die de gevoeligheid veroorzaken worden afgesloten.

Kwaliteit van L.I.C.H.T. Dentist

L.I.C.H.T. Dentist beschikt over Fotona lasers, het zijn zeer hightech laserapparaten. Deze lasers hebben een breed scala aan mogelijkheden. Bij ons wordt heel nauwkeurig en steriel gewerkt. De behandeling is minder ingrijpend doordat de sterk geconcentreerde lichtbundel zich richt op een klein oppervlak, wat zorgt voor een mooie genezing van de behandelplek. Zoals professor Olthof schreef, is een laser bij tandheelkunde het verschil tussen een bezem en een penseel!

Bel ons op voor een afspraak

Stelt u zich een tandartsbezoek voor zonder de angst voor pijn, zonder langdurige herstelperioden en met directe resultaten. Dit is wat u kunt verwachten wanneer u bij ons een afspraak maakt voor lasertandheelkunde. Wij zijn toegewijd aan uw welzijn en streven naar een naadloze en comfortabele ervaring voor elke patiënt. Neem uw mondhygiëne serieus en bel ons op voor een afspraak.