• Vondellaan 10, 3818 WP Amersfoort    
  • 033 - 465 0712    
  • receptie@lichtdentist.nl    
  • Maandag t/m Vrijdag 9:00 - 17:00

Praktijkregels


Huisregels van de Praktijk

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn hanteren we de volgende huisregels binnen onze praktijk:

Verzekeringspas

Neem tijdens uw bezoek altijd uw verzekeringspas en afsprakenkaart mee. Indien het uw eerste bezoek is aan onze praktijk dient u ook uw legitimatiebewijs (paspoort of ID kaart) mee te nemen.

Gegevenswijziging

Wij verzoeken u wijzigingen van uw adresgegevens, verzekeringsgegevens, medicatiegebruik of veranderingen in uw gezondheid zo spoedig mogelijk aan ons door te geven.

Op tijd aanwezig te zijn

Wij vragen u om 5 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn.

Afspraak afzeggen

Indien u een afspraak niet na kunt komen, dient u ons 48 uur van tevoren te verwittigen. Indien u niet afzegt of niet tijdig afzegt, worden er kosten in rekening gebracht.

Niet nakomen van uw afspraak

Indien u met regelmaat uw afspraken niet nakomt of het een speciale afspraak betreft dan zal er 100% van de behandelingskosten in rekening worden gebracht.

Contant betalen

Betalingen van de rekeningen in onze praktijk kan via contant geld.

Facturatie

Het versturen en innen van de nota’s dragen wij over aan Anders medical. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties. De nota van onze behandeling of verrichting ontvangt u van Anders medical.

Indien u vragen heeft over de nota dient u contact op te nemen met Anders Medical. Het telefoonnummer is: 085-273 49 79. Als u een aanvullende verzekering heeft, wordt de nota eerst ingediend bij uw zorgverzekeraar. U hoeft de nota dan niet zelf op te sturen naar de zorgverzekeraar. U ontvangt dan alleen een (rest) nota voor de kosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed.

Wettelijke regels

Door nieuwe regelgeving zijn wij verplicht om ieder jaar de medische anamnese opnieuw met u door te nemen. Wij vragen hier uw begrip voor.

Halfjaarlijkse controle

Ondanks dat wij sms’jes versturen, blijft u als patiënt zelf verantwoordelijk voor de continuïteit van de zorg. Wij raden u dan ook aan om na de laatste behandeling meteen een afspraak te maken voor halfjaarlijkse controle. Om sms’jes te ontvangen dient u wel in het bezit te zijn van een 06-nummer.

Bij technische storing

Helaas kan het door een technische storing of een foutief mobiel nummer voorkomen dat u geen herinnerings-sms ontvangt. U blijft uiteraard zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de door u gemaakte afspraak.

Heeft u een vraag, of wilt u patiënt bij ons worden?

Neem vrijblijvend contact met ons op